Cavtat, Kroatia 12.5.-19.5.2026

Keväällä 2026 järjestämme liikuntamatkan Kroatiaan, Cavtatin kuvankauniiseen kylään. Cavtatissa on viehättäviä mäntyjen reunustamia rantapolkuja, hurmaavat niemenkärjet houkuttelevat lenkille tai patikoimaan. Vanhan kaupungin tunnelma saa haukkomaan henkeä ja lounaspaikkoja löytyy rantakadulta, joissa voit maistella esimerkiksi kroatialaista mustaa risottoa tai vaikka tryffelipastaa. 

Hotellimme on upea Remisens Hotel Epidaurus, joka tarjoaa mukavat olosuhteet laadukkaalle lomalle.  Herää aaltojen ääneen Välimeren ilmaston lempeässä syleilyssä. Remisens Hotel Epidaurus sijaitsee rannalla, tarjoten upeat näkymät kristallinkirkkaalle merelle. Se sijaitsee vain kilometrin päässä Cavtatin keskiaikaisesta vanhasta kaupungista, mikä tekee siitä ihanteellisen valinnan rauhaa ja rentoutumista etsiville vieraille, jotka eivät halua olla liian kaukana kaupungin nähtävyyksistä.

Matkalla kuntoilemme monipuolisesti ammattilaisten ohjaajien vetämillä tunneilla, patikoimme Kroatian upeassa maastossa ja teemme laivaretken Dubrovnikiin, jossa on opastettu kaupunkikierros. Muuna aikana voit nauttia hotellin tarjoamista palveluista, tutkiskella Cavtatin vanhoja kujia sekä nauttia uusien ystävien seurasta. 

Hinta sisältää puolihoidon eli aamiaisen sekä illallisen. Hotellista on erikseen mahdollista ostaa lisämaksusta all-inclusive palvelu. Kaksi liikunnanohjaajaa matkustaa samoilla lennoilla ryhmän kanssa Helsingistä Dubrovnikiin ja siitä eteenpäin linja-autolla Cavtatiin,  ja sama paluumatkalla takaisin Suomeen.  Suomalainen matkanjohtaja ottaa ryhmäläiset vastaan  lentokentällä ja vastaa koko viikon ajan siitä, että lomasi sujuu mutkattomasti ja miellyttävästi. 

Tarkemman liikuntaohjelman ja muut tärkeät matkatiedot lähetämme sinulle hyvissä ajoin ennen matkaa.

Hinta: 

Pakettihinta 1830 €/hlö/kahden hengen huoneessa. Huone yhdelle hengelle lisämaksusta 55€/vrk. 

Paketti sisältää:

  • Suorat Finnairin lennot Helsinki-Dubrovnik-Helsinki (1x käsimatkatavara(max 8kg), 1x ruumaan menevä laukku (max 23kg)
  • Lentokenttäkuljetukset Dubrovnikin lentokenttä - Cavtat meno-paluu
  • Majoitus 7 yötä hotellissa: Remisens Hotel Epidaurus ***
  • Puolihoito hotellissa; aamiainen ja illallinen. Juomat sisältyvät illalliseen (talon viini, olut ja virvokkeet)
  • 3-5 monipuolista liikuntaharjoitusta päivässä ammattilaisten ohjaajien vetämänä 
  • Ravintovalmennus, UUSI!!
  • Patikointiretki vuoristoon
  • Laivaretki Cavtatista Dubrovnikiin ja takaisin. Dubrovnikissa opastettu kaupunkikierros englanniksi (sis sisäänpääsy fransiskaaniluostariin) 75€/hlö 
  • Matkanjohtajan palvelut
  • Freesiksi.fi -lippis 
  • Lentokenttäverot ja matkustajamaksut, arvonlisävero, paikallisest verot
  • Mukavaa seuraa!


Meillä voit varata kahden hengen huoneen: 

☀️kahdelle hengelle

☀️yhdelle hengelle, lisämaksusta

☀️jaettuna toisen yksin matkustavan kanssa (jaat huoneen samaa sukupuolta olevan kanssa, pyrimme laittamaan yhteen samaan ikäluokkaan kuuluvat liikuntamatkalaiset)

Varaa matkasi tästä tai soita 045 7876 1775

Matkan erityisehdot

Cavtat, Kroatia 12.-19.5.2026

Tähän matkaan sovelletaan erityisehtoja, jotka poikkeavat yleisistä matkaehdoista. Alla mainitut ehdot ja peruutusmaksut koskevat kutakin matkustajaa erikseen.

Nämä erityisehdot pohjautuvat matkaan liittyvien lentoyhtiöiden ja majoituspalvelujen varaus- ja maksukäytäntöihin. Koska sitoudumme niihin jo varausvaiheessa, syntyy matkustajalle mahdollisia peruutuskuluja siitä hetkestä alkaen, kun varaus tulee sitovaksi.

Tällä matkalla vastuullisena matkanjärjestäjänä toimii OK-Matkat/Matkapojat Oy matkapaketin osalta, sisältäen lennot, lentokenttäkuljetukset, majoitukset sekä opastetun Dubrovnikin kaupunkikierroksen/veneretken. Balanceria Oy  (freesiksi.fi) vastaa matkan liikuntapalveluiden tuottamisesta ja liikuntaohjelmasta.

 
Varauksen sitovuus

Varaus katsotaan sitovaksi, kun ilmoittautumislomake on toimitettu ja matkanjärjestäjä on vahvistanut ilmoittautumisen.

Sitovuuden alettua, alla kuvatut peruutusehdot astuvat voimaan riippumatta siitä, onko varausmaksu jo maksettu.

Matkustajalla on velvollisuus tarkistaa matkavahvistus ja ilmoittaa mahdollisista virheistä tai puutteista ennen maksun suorittamista. Matkasopimus syntyy, kun matkustaja tilattuaan matkan maksaa vähintään matkanjärjestäjän määrittämän ennakkomaksun.

Maksut

Ilmoittautumismaksu 600€ laskutetaan pian varauksen vahvistamisen jälkeen ja sen eräpäivä on 10 päivän kuluttua.

Loppusumma erääntyy noin 45 päivää ennen matkan alkua.

Mikäli maksua ei suoriteta eräpäivään mennessä, matkanjärjestäjällä on oikeus perua varaus ja periä peruutusmaksu alla mainittujen "Peruutusehdot"-kohdan mukaisesti.

Peruutusehdot

Matkojemme erityisluonteen vuoksi sovellamme matkoihimme yleisistä matkapakettiehdoista poikkeavia peruutusehtoja. Peruutusehtoja noudatetaan peruutuksen syystä riippumatta (myös sairaustapauksissa).

Täysi palautus 11.12.2025 asti.

12.12.2025 – 15.1.2026 välisenä aikana: peruutusmaksu 95€ (palvelumaksu).

16.1.2026 – 5.3.2026 välisenä aikana: veloitus 25% matkan hinnasta.

6.3.2026 – 6.4.2026 välisenä aikana: veloitus 50% matkan hinnasta.

7.4.2026 tai sen jälkeen: veloitus 100% matkan hinnasta.

Jos matkaa ei peruuteta eikä matkustaja saavu sovitulle lähtöpaikalle sovittuun aikaan tai jos hän ei voi osallistua matkaan siksi, ettei hänellä hänen vastuullaan olevista syistä ole matkaan tarvittavia asiapapereita, kuten voimassa olevaa passia, viisumia, henkilöllisyystodistusta tai rokotustodistusta, hänellä ei ole oikeutta maksun palautukseen.

Kehotamme matkustajia ottamaan peruutusturvan sisältävän matkavakuutuksen sekä tarkistamaan erityisesti peruutus- ja muutosehtokohdat, varsinkin jos kyseessä on vuosivakuutus tai maksukorttiin sidottu vakuutus.

Balanceria Oy:llä on oikeus peruuttaa matka tai matkasarja, jos matkalle tai matkasarjaan kokonaisuutena ei ole ilmoittautunut sen toteuttamisen edellyttämää matkustajamäärää. Peruuttamisesta ilmoitetaan tällöin viimeistään 45 vrk ennen matkan alkua. Osallistujia on oltava vähintään 15. Balanceria Oy:llä on myös oikeus peruuttaa matka pakottavista syistä (kuten lentosarjojen peruutuksista johtuen). Balanceria Oy:n tekemissä peruutuksissa asiakkaan maksut palautetaan täysimääräisinä.

Matkustajan oikeus muuttaa sopimusta ja luovuttaa se toiselle
Matkojemme erityisluonteen vuoksi sovellamme matkoihimme yleisistä matkapakettiehdoista poikkeavia muutos- ja luovutusehtoja. Muutos- ja luovutusehtoja noudatetaan muutoksen syystä riippumatta (myös sairaustapauksissa).

Asiakkaan tekemät muutokset varauksissa rinnastetaan peruutuksiin ja muutoksista voidaan periä peruutusehtojen mukaiset kulut. Joillakin matkoillamme matkustajalla on mahdollisuus muuttaa esim. paluupäivää. Tällaisesta varaukseen tehtävästä muutoksesta veloitamme aina tarpeellisten toimenpiteiden mukaiset todelliset kulut sekä toimistokulut 200 euroa per matkustaja.

Mikäli matkavarauksen luovutuksen edellytyksenä olevat ehdot (YME 7.2.) täyttyvät, matkustajalla on oikeus luovuttaa sopimukseen perustuvat oikeutensa toiselle henkilölle. Henkilöllä, jolle matkasopimus siirretään, tulee olla mahdollista hankkia vastaava lentovaraus ja lippu kuin luovuttajalla oli. Vaikka matkustaja ei vaihtuisi mutta nimi- tai muut henkilötiedot muuttuisivat varauksen tekemisen jälkeen, on matkalle osallistumisen edellytyksenä, että alkuperäistä vastaavat lentovaraukset ja -liput on mahdollista hankkia uusilla henkilötiedoilla. Matkanjärjestäjä veloittaa luovutuksesta aiheutuneiden tarpeellisten toimenpiteiden mukaiset todelliset kulut sekä toimistokulut 200 euroa per matkustaja.

Jos matka on hinnoiteltu sen mukaan, että kahden tai useamman matkustajan seurue majoitetaan samaan huoneeseen tai huoneistoon ja joku seurueen jäsenistä muuttaa tai luovuttaa matkansa, on matkanjärjestäjällä oikeus periä muutos- ja luovutuskulujen lisäksi muutoksen/luovutuksen takia syntyvästä majoituksen vajaakäytöstä aiheutuvat kulut. Matkansa muuttanut/luovuttanut ja matkalle osallistuvat seurueen jäsenet vastaavat yhteisvastuullisesti kyseisten kulujen maksamisesta matkanjärjestäjälle. Matkanjärjestäjä ja matkalle lähtevä matkaseurue voivat edellä mainitun sijaan sopia yhteisesti matkaseurueelle tarkoituksenmukaisemmasta majoitusjärjestelystä, jolloin matkalle lähtevä seurue vastaa mahdollisista lisäkuluista. Kehotamme matkustajia ottamaan peruutusturvan sisältävän matkavakuutuksen sekä tarkistamaan erityisesti peruutus-, muutos- ja luovutusturvaehtokohdat, varsinkin jos kyseessä on vuosivakuutus tai maksukorttiin sidottu vakuutus.

Nimenmuutokset

Nimenmuutoksesta veloitetaan todelliset muutoskulut sekä toimistokulut 200 euroa per matkustaja, mikäli lento-, laiva- tai junalippuja ei ole vielä kirjoitettu. Lipunkirjoituksen ajankohta vaihtelee lento-, laiva- ja junayhtiöiden sääntöjen ja matkan mukaan. Mikäli muutos tapahtuu lipunkirjoituksen jälkeen, kulut määräytyvät lento-, juna- ja laivayhtiöiden sääntöjen mukaan. Esim. lentoyhtiöillä on oikeus asettaa lento-, hintaluokka- tai sesonkikohtaisia rajoituksia varausten nimenmuutoksille. Lentolippuihin ei lentoyhtiöiden säännösten mukaan pääsääntöisesti sallita lainkaan muutoksia lipunkirjoituksen jälkeen.

Matkustajan velvollisuudet

Matkustajan tulee matkaa varatessaan antaa nimitiedot täsmälleen samassa muodossa ja järjestyksessä kuin ne ovat matkalla käytettävässä passissa/henkilökortissa (mikäli nimessä on tavuviiva, niin viivan molemmin puoleiset nimet). Uudelleen kirjoitettavista lipuista ja matkadokumenteista veloitetaan toimistokulut 200 euroa per matkustaja sekä palveluntuottajan perimät kulut. Jos lentoyhtiön säännöt eivät salli nimenmuutosta, kuluina veloitetaan lisäksi lentolipun koko hinta. Matkustajan nimi on annettava täsmälleen siinä muodossa, jossa se lukee matkustusasiakirjassa. Matkustaja vastaa virheellisinä tai puutteellisina annettujen tietojen korjaamisen kustannuksista.

Matkustajan on annettava matkanjärjestäjälle sellainen sähköpostiosoite ja puhelinnumero, johon hänelle voidaan toimittaa tieto matkaa koskevista asioista myös matkan aikana. Viestintä tehdään ensisijaisesti sähköpostilla ja Whatsapp-viestein. Matkustajalla on velvollisuus seurata ilmoittamansa viestinten (sähköposti, Whatsapp) saapuneita viestejä ennen matkaa ja sen aikana.

Vakuutuksista

Matkat eivät sisällä matkavakuutusta tai peruutusturvamaksua eikä matkatavaravakuutusta. Kehotamme matkustajia jo matkan varausvaiheessa ottamaan riittävän kattavan matkavakuutuksen, johon sisältyy mm. peruutusvakuutus oman, lähiomaisen tai matkatoverin (nimi ilmoitettava vakuutuksessa) vakavan sairastumisen tai kuoleman varalta. Kehotamme myös tarkistamaan vakuutuksen peruutusturvaehtokohdan sekä mahdollisen korvausmäärärajoituksen ko. tilanteessa, varsinkin jos kyseessä on vuosivakuutus tai maksukorttiin sidottu vakuutus. Joissakin vakuutuksissa korvausmäärä on rajoitettu, josta voi seurata matkustajan oman vastuun laajentuminen (esim. peruutuskulut 25 % vakuutusyhtiön vastuulla ja 75 % vakuutetun omalla vastuulla). Kehotamme lisäksi matkustajia hankkimaan matkatavaroilleen riittävän matkavakuutussuojan niiden katoamisen, viivästymisen tai vahingoittumisen varalle. Matkustusasiakirjat, maksuvälineet, henkilökohtaiset lääkkeet ja muu erityisen arvokas tai välttämätön omaisuus on kuljetettava matkustajan oman valvonnan alla koko matkan ajan. Matkanjärjestäjä ei ole vahingonkorvausvastuussa vahingoista, jotka aiheutuvat ylivoimaisesta tilanteesta, lakkotilanteista, luonnonkatastrofeista, terrorismista tai muista vastaavista tilanteista. Matkanjärjestäjä ei myöskään vastaa matkustajille tai matkatavaroille mahdollisesti sattuvista vahingoista.

Passi ja viisumit

Kaikilla matkoillamme tarvitaan voimassa oleva ulkomaanpassi (EU-alueen sisäisillä matkoilla EU kansalaisille riittää myös poliisin myöntämä virallinen henkilökortti). Jokaisella matkustajalla, myös lapsilla, on oltava oma henkilökohtainen passi. Useimmat maat edellyttävät, että passi on koneellisesti luettava ja että passi on voimassa vielä 6 kuukautta matkan jälkeenkin. Matkustajan tulee varmistaa passin voimassaolo ja kunto. Matkojemme kuvauksissa on mainittu mahdollisesta viisumitarpeesta Suomen kansalaisten osalta, samoin mahdollinen passin minimivoimassaoloaika ym. tiedot on mainittu matkan tiedoissa. Matkanjärjestäjä ei vastaa matkustajalle aiheutuvasta vahingosta, mikäli hänen matkansa estyy tai keskeytyy puutteellisten matka-asiakirjojen, vanhentuneen tai rikkinäisen passin tai viisumin epäämisen vuoksi. Matkanjärjestäjä ei ole vastuussa matkustajan matkalla tarvitsemista vapaaehtoisista vakuutuksista, vaan matkustaja vastaa itse vakuutusturvastaan ja sen kattavuudesta esim. peruutusturvan osalta. Tämän vuoksi matkanjärjestäjä kehottaa matkustajaa hankkimaan matkaa varten riittävän kattavan henkilöön ja omaisuuteen kohdistuvan sekä peruutusturvan sisältävän matkavakuutussuojan.

Hinnanmuutokset ja matkan lopullinen hinta

Matkojen hinnat annetaan sitoumuksetta ennen matkasopimuksen syntymistä ja ne perustuvat matkakuvauksessa tai matkaehdoissa ilmoitettuna hinnoittelupäivänä voimassa olleisiin tariffeihin ja valuuttakursseihin. Varaamme oikeuden YME 8. mukaisiin hinnanmuutoksiin. Lopulliseen hintaan voivat vaikuttaa tariffien, polttoaineiden ja valuuttakurssien muutokset. Matkat tehdään kansainvälisillä reittilennoilla ja kuljetusmuodon erikoisluonteen takia matkanjärjestäjällä on oikeus korottaa hintoja sopimuksen syntymisen jälkeen, mikäli lentohinnoissa, polttoainemaksuissa tai viranomaisten vahvistamissa lentoveroissa tapahtuu muutoksia. Mahdollisissa muutostapauksissa lähetämme uuden loppulaskun. Jokaisen matkan hinnoittelupäivä on mainittu matkavarauksen yhteydessä.

Viranomaismääräysten aiheuttamat lisämaksut

Mikäli Suomen, kohdemaiden tai matkareitin viranomaiset asettavat matkan toteuttamiseen vaikuttavia määräyksiä tai ohjeita matkasopimuksen syntymisen jälkeen, matkanjärjestäjä ilmoittaa määräyksistä matkustajille viipymättä. Viranomaismääräyksiä ei katsota matkanjärjestäjän tekemiksi muutoksiksi eivätkä ne oikeuta matkustajaa purkamaan matkapakettisopimustaan eivätkä myöskään oikeuta matkustajaa kuluttomaan peruutukseen, jos matkanjärjestäjä määräyksien nojalla edelleen pystyy toteuttamaan matkan näiden matkaehtojen mukaisesti. Mikäli matkustaja viranomaismääräyksistä johtuvien syiden vuoksi estyy pääsemästä matkalle, tulkitaan tilanne matkustajan tekemäksi peruutukseksi ja noudatetaan matkanjärjestäjän kyseistä matkaa koskevia peruutus- ja muutosehtoja. Viranomaismääräysten aiheuttamat mahdolliset lisäkustannukset tulevat sellaisenaan matkustajan maksettavaksi eikä matkanjärjestäjä vastaa näistä kustannuksista. Mikäli matkanjärjestäjä perii lisäkustannuksen osana matkapaketin hintaa, otetaan huomioon Yleisten matkapakettiehtojen kohtien 8.1 b, 8.2 ja 8.3 määräykset hinnanmuutostilanteille.

Matkaoppaan, matkanjohtajan tai muun matka-asiantuntijan vaihtuminen

Balanceria Oy:n ohjaajat ja matkanjohtajat saattavat vaihtua ilman ennakkoilmoitusta. Mikäli edustajamme matkalla äkillisesti sairastuu tai muuten estyy tekemästä työtään, pidätämme oikeuden käyttää englanninkielistä edustajaa, kunnes saamme tilalle suomenkielisen. Pidätämme oikeuden pakottavassa tilanteessa vaihtaa myös matkaohjelmassa etukäteen nimetty matkanjohtaja tai asiantuntija toiseen pätevään henkilöön. Edustajan vaihto toiseen ei oikeuta hinnanalennukseen, vahingonkorvaukseen tai kuluttomaan peruutukseen.

Viranomaismääräysten vaikutus matkasopimukseen

Mikäli Suomen, kohdemaiden tai matkareitin viranomaiset asettavat matkan toteuttamiseen vaikuttavia määräyksiä tai ohjeita matkasopimuksen syntymisen jälkeen, matkanjärjestäjä ilmoittaa määräyksistä matkustajilleen viipymättä. Viranomaismääräyksiä ei katsota matkanjärjestäjän tekemiksi muutoksiksi eivätkä ne oikeuta matkustajaa purkamaan matkapakettisopimustaan eivätkä myöskään oikeuta matkustajaa kuluttomaan peruutukseen, jos matkanjärjestäjä määräyksien nojalla edelleen pystyy toteuttamaan matkan näiden matkaehtojen mukaisesti. Mikäli matkustaja viranomaismääräyksistä johtuvien syiden vuoksi estyy pääsemästä matkalle, tulkitaan tilanne matkustajan tekemäksi peruutukseksi ja noudatetaan matkanjärjestäjän kyseistä matkaa koskevia peruutus- ja muutosehtoja. Viranomaismääräyksien aiheuttamat mahdolliset lisäkustannukset tulevat sellaisenaan matkustajan maksettaviksi eikä matkanjärjestäjä vastaa näistä kustannuksista.

Matkojen lisäpalveluiden ja retkien toteutuminen

Myös lisäpalveluissa ja -retkillä tarvitaan useasti riittävä määrä osanottajia, jotta ne voidaan toteuttaa. Matkanjärjestäjä varaa oikeuden peruuttaa lisäpalvelut ja -retket, joiden osallistujamäärä ei täytä vähimmäisvaatimusta. Näiden toteutumisesta tai peruuntumisesta ilmoitetaan heti, kun se on mahdollista, usein vasta matkan aikana. Peruuntuneesta tai toteutumatta jääneestä palvelusta palautetaan matkustajan siitä mahdollisesti maksama hinta. Lisäpalveluna varatun retken peruuntuminen ei oikeuta retken hintaa suurempaan hinnanalennukseen eikä vahingonkorvaukseen.

Virhe tai virheilmoitus sekä virheen korjaus

Tiettyjen matkakohteiden luonteeseen kuuluu liikennejärjestelyiden epävakaisuus, joten matkustajan tulee varautua mahdollisiin kuljetusaikataulun tai kuljetusjärjestelyiden muutoksiin. Jos muutoksen syynä ovat ylivoimaiset tilanteet (väistämättömät ja poikkeukselliset olosuhteet), matkanjärjestäjä tekee virheen arvioinnin tapauskohtaisesti. Matkan aikana ilmenneestä puutteesta tai virheestä on matkustajan ilmoitettava matkanjärjestäjälle ilman aiheetonta viivytystä.

Matkustajan tulee aina ensin ja viipymättä ilmoittaa virheistä, puutteista ja ongelmatilanteista matkanjärjestäjälle. Matkustaja voi ryhtyä korjaamaan virhettä oma-aloitteisesti vasta sovittuaan asiasta matkanjärjestäjän kanssa.

Vaihtoehtoisten palvelujen tarjoaminen matkan aikana

Jos merkittävää osaa matkapalveluista ei voida matkan aikana suorittaa sovitun mukaisesti, on matkanjärjestäjän tarjottava ilman matkustajalle aiheutuvia lisäkustannuksia matkapaketin jatkamiseksi soveltuvat vaihtoehtoiset järjestelyt, jotka ovat mahdollisuuksien mukaan laadultaan vähintään samantasoiset kuin sovitut matkapalvelut. Velvollisuus tarjota vaihtoehtoisia järjestelyjä koskee myös tapauksia, joissa matkustajan paluu matkan lähtöpaikalle ei toteudu sovitulla tavalla. Matkanjärjestäjän on myönnettävä matkustajalle asianmukainen hinnanalennus, jos vaihtoehtoiset järjestelyt sisältävä matkapaketti on laadultaan heikompi kuin matkapakettisopimuksen mukainen paketti.

Matkustaja saa kieltäytyä tarjotuista vaihtoehtoisista järjestelyistä, jos ne eivät ole verrattavissa matkapakettisopimuksessa sovittuun tai jos tarjottu hinnanalennus ei vastaa virheen merkitystä. Jos matkustaja kieltäytyy perustellusti vaihtoehtoisista järjestelyistä tai jos sellaisia ei ole mahdollista tarjota, matkustajalla on oikeus asianmukaiseen hinnanalennukseen ja vahingonkorvaukseen siinäkin tapauksessa, että hän ei pura sopimusta. Jos matkapakettiin sisältyy matkustajan kuljetus, matkanjärjestäjän on järjestettävä ilman aiheetonta viivytystä matkustajalle sopimusta vastaava paluukuljetus ilman, että siitä aiheutuu matkustajalle lisäkustannuksia. Jos matkustaja ilman edellä mainittuja hyväksyttäviä perusteita kieltäytyy tarjotuista vaihtoehtoisista järjestelyistä, hänellä ei ole oikeutta vahingonkorvaukseen tai hinnanalennukseen.

Maksulliset erillispalvelut tapahtumiin

Matkaan lisäpalveluna liitettävät erillispalvelut kuten tapahtumaliput tai – ilmoittautumiset sekä asiakkaan pyynnöstä erikseen tilatut muut lisäpalvelut eivät ole osa matkapakettisopimusta, ellei toisin ole mainittu. Erillispalvelut tilataan matkustajan pyynnöstä ja varataan yksilöllisesti. Erillispalvelun hinnan lisäksi veloitetaan matkanjärjestäjän palveluhinnaston mukainen maksu. Varaukset ovat vahvistamisen jälkeen sitovia ja vahvistushetkellä astuvat voimaan erillispalvelun varaus-, maksu-, muutos- ja peruutusehdot. Erillispalvelujen erityisluonteen takia muutos- ja peruutusehdot ovat huomattavan tiukat. Muutos- ja peruutustapauksissa matkustajan tulee viivytyksettä ottaa yhteyttä matkanjärjestäjän asiakaspalveluun. Muutos- ja peruutuskulut määräytyvät erillispalveluiden varaus-, maksu-, muutos- ja peruutusehtojen mukaisesti ja matkustajalta veloitetaan muutoksesta tai peruutuksesta aiheutuvat todelliset kulut sekä matkanjärjestäjän palveluhinnaston mukaiset toimistokulut. Pääsyliput ovat yleensä muutoskelvottomia ja niiden peruutuskulu on usein koko pääsylipun hinta.

Tapahtumien peruutukset ja siirrot

Matkanjärjestäjä ei vastaa tapahtuman peruuntumisesta, tapahtumajärjestelyjen vaihtumisesta, ajankohdan tai paikan muuttumisesta tai virheistä tapahtumaohjelmassa eikä edellä mainittujen epäkohtien asiakkaille aiheuttamista vahingoista tai kustannuksista. Tapahtumien peruuntuessa tai siirtyessä noudatetaan tapahtuman erillispalvelun varaus-, maksu-, muutos- ja peruutusehtoja. Tapahtuman peruuntuminen tai siirtyminen ei oikeuta matkapakettisopimuksen kuluttomaan peruutukseen tai siirtoon. Mikäli matkustaja haluaa peruuttaa tai siirtää matkan, tapahtuman peruutuksen tai siirtymisen takia, veloitetaan peruutuksesta tai muutoksesta aiheutuvat todelliset kulut sekä matkanjärjestäjän palveluhinnaston mukaiset toimistokulut 200 euroa per matkustaja.

Hotellit

Kansainvälisen käytännön mukaan hotellihuoneet saadaan käyttöön tulopäivänä yleensä klo 15.00 ja luovutetaan lähtöpäivänä viimeistään klo 12.00. Aikaisten kohteeseen saapumisten yhteydessä matkaohjelmassa on mainittu, mikäli huoneet ovat käytössä jo ennen virallista sisäänkirjautumisaikaa. Aterioilla ruokajuomat eivät sisälly matkan hintaan, ellei toisin ole mainittu. Useimmat hotellit edellyttävät voimassa olevan kansainvälisen luottokortin esittämistä sisään kirjoittautumisen yhteydessä mahdollisten lisäpalveluiden maksujen takaamiseksi. Hotellihuoneiden koko, muoto ja sisutus saattavat vaihdella etenkin vanhojen kaupunkien keskustojen yksilöllisissä hotelleissa.

Yleistä

Jokainen osallistuu omalla vastuulla ja kuntotasonsa mukaisesti Balanceria Oy:n matkojen aikana toteutettavaan ohjelmaan. Matkojen luonteeseen voi kuulua, että niillä on ohjelmaa ja osaan käyntikohteista on mahdollista tutustua ainoastaan jalkaisin. Kävelyosuuksilla on varauduttava epätasaisiin ja/tai kalteviin pintoihin, portaisiin ja korkeuseroihin sekä joissain paikoissa ruuhkiin tai tungokseen. Matkalle osallistuminen ja matkan turvallinen toteutuminen edellyttää esteetöntä liikuntakykyä ja vakaata fyysistä ja henkistä terveyttä sekä normaalia yleiskuntoa. Vakavasta kehitys-, näkö- tai kuulovammasta, sydän-, tuki- ja liikuntaelinten sekä hengitysteiden sairauksista kärsivien tai muista syistä heikentyneessä terveydentilassa olevien tulee matkakohtaisesti arvioida matkalle osallistumisen edellytyksiä terveydenhuollon ammattilaisen kanssa ja tarvittaessa neuvotella asiasta matkanjärjestäjän kanssa ennen matkan varaamista. Dementiasta tai vakavasta muistisairaudesta kärsivä ei turvallisuussyistä voi osallistua matkalle ilman henkilökohtaista avustajaa.

Balanceria Oy ei ole velvollinen palauttamaan maksuja liikuntapalveluista sääolosuhteiden perusteella.

Jos matkustaja matkan aikana sairastuu, joutuu onnettomuuteen tai rikoksen uhriksi taikka kärsii muun vahingon, matkustaja vastaa itse näiden tai muiden tilanteen vaatimien (esim. uusi kuljetus, ylimääräiset hotelliyöpymiset sekä Balanceria Oy:lle mahdollisesti tulevat ylimääräiset kulut) erityisjärjestelyiden kuluista, joihin matkanjärjestäjä hänen tilanteensa vuoksi on ryhtynyt.

Mikäli matkustajalla on liikunta- tai aistirajoitteita tai muu vamma/sairaus, joka voi hänen osaltaan vaikuttaa matkustamisen esteettömyyteen tai matkan toteuttamiseen sovitulla tavalla, tulee hänen ilmoittaa asiasta ja sopia osallistumisestaan matkanjärjestäjän kanssa jo ennen varauksen tekemistä. Avustajaa tarvitsevan matkustajan on ilmoitettava tarpeestaan ennen varauksen tekemistä ja neuvoteltava tapauskohtaisesti mahdollisuudestaan osallistua matkalle. Matkanjärjestäjän henkilökunta ei voi toimia yksittäisen matkustajan henkilökohtaisena avustajana matkalla vaan matkustajan on hankittava ja kustannettava henkilökohtainen avustaja itse. EU-alueen lentoasemille, satamiin ja rautatieasemille on etukäteistilauksesta mahdollista saada avustusta.

Matkustajien mahdolliset erikoisruokavaliot ja erikoistoiveet tulee ilmoittaa Balanceria Oy:lle hyvissä ajoin. Balanceria Oy ei voi kuitenkaan taata niiden toteutumista. Erikoisruokavaliota noudattavien on syytä tiedustella ravintolan henkilökunnalta mitkä tarjolla olevat ruokalajit sopivat heille.

Esimerkki päiväohjelmasta

  • 07:30 Kehon herättely (rannalla)
  • 08:00 Aamiainen
  • 10:00 Lihaskunto-harjoitus
  • 14:00 Vesijumppa
  • 17:00 Kehonhuolto-harjoitus
  • 19:00 Illallinen

Joinain päivinä ohjelmassa on retkiä ja muita sosiaalisia tapahtumia. Matkojen lopullinen ohjelma lähetetään osallistujille aina hieman ennen lähtöä.